سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صادرات 250 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک آستارا


حمید رضا محمدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: عمده کالاهای صادر شده شامل محصول های کشاورزی، مواد غذایی ، سیمان ، گچ ، شوینده ها ، محصولات شیمیایی ، پارچه ، صنایع دستی ، فرش و موکت ، البسه ، کیف و کفش ، مصالح ساختمانی و پلاستیکی ، محصول های معدنی و فلزی بوده است.
وی مقصد این کالاها را کشورهای جمهوری آذربایجان ، گرجستان و روسیه ذکر و اظهار کرد: همچنین طی این مدت 27 هزار تن کالا به ارزش 42 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است.
وی اضافه کرد: این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 41 درصد افزایش و از حیث ارزش 58 درصد کاهش داشته است.
محمدی عمده کالاهای ترانزیت ورودی را شامل لوازم چوب ، فرآورده های نفتی ، پنبه ، الیاف مصنوعی ، شمش آهن ، مس ، پشم شیشه و ورق آهن ذکر کرد و گفت: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه ، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه ، عراق و امارت متحده عربی ترانزیت شده است.
وی ادامه داد: در مدت یاد شده 143 هزار تن کالا به ارزش 542 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور ترانزیت شده است.
وی عمده کالاهای ترانزیت خروجی را شامل لوازم برقی ، خودروی سواری ، مبلمان، ماشین ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی ، کچ ، سیمان ، ظروف شیشه ای ، البسه ، مواد شیمیایی و محصول های کشاورزی عنوان کرد و افزود: این کالاها از قاره های مختلف به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.
محمدی ادامه داد: در این مدت 165 هزار تن کالا به ارزش 79 میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده که از لحاظ وزن 43 درصد و از نظر ارزش 20 درصد افزایش داشته است.
وی عمده کالاهای واردشده را شامل مواد شیمیایی ، چوب ، آهن ، ماشین ها و لوازم برقی ذکر کرد و گفت: این کالاها از کشورهای روسیه ، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.
وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت پنج هزار و 633 تن کالا به ارزش 10 میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
وی عمده کالاهای صادرات چمدانی از گمرک آستارا را شامل مواد غذایی ، مواد پلاستیکی و محصول های کشاورزی اعلام کرد و گفت: این کالاها اغلب به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.
مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا همچنین تعداد تردد کنندگان از این مرز را در هشت ماه گذشته 456 هزار و 903 نفر ذکر و بیان کرد: تعداد مسافران ورودی دو درصد و تعداد مسافران خروجی از گمرک آستارا در سالجاری پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا طی این مدت را مبلغ 393 میلیارد و 686 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد افزایش یافته است.
گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک به 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.ک/3
7105/ 6158

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در گمرک آستارا