سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صربستان و مقدونیه برای پذیرفتن مهاجران مستقل از اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند


به گزارش ایرنا، مقامات کمیسیون اروپا در بروکسل نیز در این مورد تاکید کردند که بلگراد و اسکوپیه مستقل از سیاست و اقدامات اتحادیه اروپا می توانند مهاجرانی که به نظر آنها از مناطق جنگی نیستند و فقط به دلایل اقتصادی و مالی خواهان رفتن به کشورهای اتحادیه اروپا هستند را برگردانند.
صربستان و مقدونیه در چند روز اخیر تصمیم گرفتند که تنها به مهاجرانی اجازه ورود بدهند که از مناطق جنگی هستند یعنی آوارگان جنگی از کشوهای سوریه، عراق و افغانستان و چنین تصمیمی باعث شد که مهاجران در بین منطقه بی طرف بین یونان و مقدونیه به تظاهرات و اعتصاب غذا دست بزنند.
مهاجرانی که به آنها برای ورود به مقدونیه اجازه داده نمی شوند به این دلیل که از مناطق جنگی نیستند در اعتراض به این تصمیم دست به اعتصاب غذا زده اند و از قبول غذا و پتو امتناع می کنند.
بنا به گزارش رسانه های خبری بالکان، مهاجرانی که در پشت مرزهای مقدونیه دست به اعتصاب غذا زده اند تنها امداد های پزشکی را قبول می کنند، آنان تلاش دارند که خود را از طریق مقدونیه، صربستان، کرواسی و اسلونی به آلمان و یا هلند برسانند.
پس از حملات تروریستی در پاریس کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای بالکان که آوارگان و پناهجویان از این کشورها برای رسیدن به کشورهای شمال اتحادیه اروپا می گذرند، اقدامات امنیتی در مرزهای خود را افزایش دادند و در این راستا صربستان، مقدونیه، اسلوونی و کرواسی تصمیم گرفتند که فقط به پناهجویانی اجازه عبور از کشورشان را بدهند که از مناطق جنگی هستند.
دولت ژاپن با اخذ تصمصمی کمک بلاعوض به ارزش حدود 2.7 میلیون دلار آمریکایی را برای حفاظت از آوارگان جنگی در فصل سرما در صربستان و مقدونیه در اختیار حکومت های بلگراد و اسکوپیه قرار داد.
پناهجویانی که تنها به خاطر مسایل و مشکلات اقتصادی و نه بخاطر جنگ و نا امنی کشورشان را ترک کرده اند با برگزاری تظاهرات در پشت مرز مقدونیه گفتند که از تصمیم خود برای رفتن به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا منصرف نخواهند شد.
کشورهای اسلوونی، مقدونیه، صربستان و کرواسی هفته گذشته تصمیم گرفتند، مهاجران و پناهجویانی را که از مناطق جنگی نیستند، به کشورشان راه ندهند و اولویت را به پناهجویان و آوارگان از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان بدهند.
حدود یک هزار و 500 پناهجو و مهاجر که از کشورهای امن هستند در منطقه ای بی طرف بین یونان و مقدونیه برای ادامه مسیر خود منتظر وارد شدن به درون مرزهای مقدونیه هستند و برخی از این افراد به نشانه اعتراض به تصمیم حکومت اسکوپیه در نپذیرفتن آنان، از دریافت کمک های بشر دوستانه مانند، غذا، پتو و آب خودداری می کنند.
اتحادیه اروپا به پناهجویان و مهاجرینی که از کشورهای سوریه، افغانستان و عراق نیستند و تنها به خاطر مسایل مالی و بیکاری کشورشان را ترک کرده اند به آنها مهاجرین اقتصادی نام نهاده اند و از درخواست این افراد به عنوان پناهجویی ممانعت می کنند و اولویت را به افرادی داده اند که به خاطر جنگ و ناآرامی کشورشان را ترک کرده اند.
بنا به آمارهای انتشار یافته، از 19 ژوئن سال جاری میلادی تا کنون بیش از 280 هزار مهاجر و پناهجو در مقدونیه ثبت شده اند که حدود 58 هزار نفر آنها کودک همراه با پدر و یا مادر و 15هزار نفر از نوجوان بدون همراه هستند.
همچنین آمار مربوط به پناهجویان و آوارگان جنگی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 800 هزار مهاجر از راه های آبی به اروپا وارد شده اند که اکثریت آنان از جزایر یونانی به مسیر خود از طریق مقدونیه، صربستان، کرواسی، مجارستان و یا اسلوونی به کشورهای شمال اتحادیه اروپا رسیده اند.
کمیساریای عالی پناهندگان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که صربستان و مقدونیه جریان عبور مهاجران را محدود کردند و فقط به مهاجران سوریه ای، عراقی و افغانستانی اجازه عبور از کشورشان را می دهند.
پلیس مقدونیه از چهارشنبه گذشته این تصمیم را به اجرا گذاشت و مهاجرانی را که از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان نیستند، به مقدونیه بازگرداند.
از بسته شدن مرزهای مجارستان با کرواسی آوارگان جنگی برای ادامه مسیر خود به کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا از جمله آلمان، هلند و سوئد برای بار دیگر راه خود را تغییر داده اند و اکنون از کرواسی به صورت گسترده به طرف اسلوونی راهی هستند و سپس از طریق این کشور به طرف اتریش و آلمان می روند.
مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست، به دلیل مشکلات زیاد و ناتوانی در پذیرفتن و کنترل مهاجران و انتقال آنها به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، با کشیدن سیم خاردار در مرزهای خود با صربستان و کرواسی از ورود آوارگان و پناهجویان جنگی جلوگیری کرده است.
شبد**436** 1095

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تنش زدایی با ظالم!!!؟؟؟ پذیرفتن قدرت هژمونی!!!پذیرفتن نظم نوین جهانی(آمریکا)