سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه مذاکرات عربستان با آمریکا درباره خرید کشتی های جنگی


به گزارش رویترز، عربستان در حال مذاکره با مقامات آمریکایی برای خرید چهار کشتی جنگی تولید شرکت لاکهید مارتین و یک مجموعه تجهیزات دیگر است و به رغم مخالفت ریاض با جزییات پیشنهاد اولیه ایالات متحده این گفت وگوها همچنان ادامه دارد.
دو منبع از این منابع آگاه که اجازه مصاحبه رسمی ندارند، گفتند: عربستان-که تلاش می کند شرایط خود را با کاهش بی سابقه قیمت نفت در 12 سال گذشته تطبیق دهد - با قیمت پیشنهادی آمریکایی ها و زمان تحویل این کشتی ها (هفت سال بعد) مخالف است.
دولت آمریکا در اکتبر گذشته با فروش این چهار کشتی جنگی چندمنظوره تولید شرکت لاکهید مارتین به ارزش 4.3 میلیارد دلار و آموزش و عملیات مهندسی و پشتیبانی لجستیکی مورد نیاز آنها که در مجموع قیمت این معامله را به 11.25میلیارد دلار می رساند، موافقت کرد.
این چهار کشتی طبق طرح کشتی های جنگ ساحلی فولادی ساخت شرکت مذکور می باشند که آنها را با همکاری شرکت وینکانتری ایتالیا می سازد.
شرکت لاکهید مارتین با این استدلال که این موضوع در حیطه معامله دو کشور است، از اظهارنظر در زمینه این معامله خودداری کرده و مسوولان آمریکایی نیز اعلام کرده اند که در زمینه مذاکرات معاملات تسلیحاتی اظهار نظر نمی کنند.
ولی مسوولان دست اندرکا رمی گویند: چانه زدن در زمینه قیمت و زمان تحویل در معامله های تسلیحاتی امری طبیعی است و آنان مطمئن هستند که این معامله در نهایت با توافق طرفین انجام خواهد شد؛ گاه دستیابی به توافق در معاملات تسلیحاتی چندسال طول می کشد.
به عقیده آنان رد پیشنهاد اولیه آمریکایی ها توسط عربستان ارتباطی با تنش های به وجود آمده در روابط این کشور با ایران نداشته و با تفاهم نامه وزیر دفاع آمریکا با نیروی دریایی این کشور برای محدود کردن برنامه کشتی های جنگ ساحلی و زیردریایی مجهز به سلاح های سنگین با 40 کشتی بجای 52 کشتی نیز ارتباطی ندارد.
عربستان پرهزینه ترین ارتش منطقه است؛ سال گذشته میلادی عربستان سعودی 81 میلیارد دلار سلاح جنگی خریداری کرد. عربستان در حالی مجهزترین ارتش منطقه است که ضعیف ترین ارتش منطقه نیز به شمار می رود.
عربستان سعودی طی سال گذشته میلادی تهاجمی همه جانبه را به یمن شروع کرد که جز خسارت و کشتار نتیجه ای دیگر در بر نداشته است.
آل سعود همچنین در سال های اخیر به طور تمام قد از گروه های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می کند که این اقدام هزینه های نظامی سعودی ها را چند برابر کرده است.
خاورم 6002/1275

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
داعشی چرا با عربستان ،اسرائیل و آمریکا نمی جنگی؟!