در پی اعتصاب كاركنان برج های مراقبت؛ سرگردانی مسافران 250 پرواز در ایتالیا


اعتصاب كاركنان برج های مراقبت فرودگاه ها در سراسر ایتالیا منجر به توقف 250 پرواز و سرگردانی مسافران در این كشور شد.

به گزارش ایرنا، كاركنان برج های مراقبت ایتالیا در پی فراخوان اتحادیه كاری 'UN.I.C.A.' امروز از ساعت 10 به وقت محلی (12:30 به وقت تهران) دست به یك اعتصاب چهار ساعته در فرودگاه های سراسر كشور برای بهبود شرایط كاری و قراردادی زدند. 

تارنمای روزنامه 'ایل تمپو' نوشت: بر اساس گزارش های رسیده، بیشترین مشكلات مربوط به این اعتصاب ، در فرودگاه های پرتردد در شهرهای رم، میلان، ونیز، ناپل و كاتانیا بوجود آمده است. 

'جانلوكا لابیجی' هماهنگ كننده ملی این اتحادیه كاری اعلام كرد: اتحادیه كاری ما تصمیم گرفت مخالفت خود را در قبال قراردادهای كاری در این بخش، از طریق برگزاری یك اعتصاب اعلام كند و با توجه به اینكه بیش از 50 درصد از كاركنان ترافیك هوایی، به این اعتصاب پیوسته اند می دانیم كه باعث ایجاد مشكلاتی در فرودگاه ها خواهد شد. 

وی ضمن عذرخواهی از مسافران گفت: متاسفانه این تنها راه ممكن برای ما است. ما بارها تلاش كردیم كه از طریق گفت و گو در خصوص قراردادهای كاری بحث كنیم، اما شركت خدمات پرواز Enav هیچ مصالحه ای را نمی پذیرد و ما به ناچار دست به اعتصاب زدیم. 

اتحادیه صنفی ANPCAT نیز علیه قوانین مربوط به سیستم بازنشستگی در دو رده سنی (60 و 67 سال) برای كاركنان ترافیك هوایی فراخوان اعتصاب كرده است. 

همه روزه در ایتالیا، از شمال تا جنوب این كشور، حداقل چهار مورد تظاهرات یا اعتصاب، از اعتراض معلم ها تا كاركنان حمل و نقل عمومی تا كارمندان شهرداری، خلبانان، پزشكان و غیره برگزار می شود. 

به عقیده صاحبنظران، این رخدادها از كشوری حكایت دارد كه غرق در بحرانی عمیق شده و در مرحله ای آسیب پذیر در روابط صنعتی قرار دارد. از ماه ژانویه تا سپتامبر 2015 بیش از یك هزار و 55 مورد اعتصاب در ایتالیا برگزار شد در حالی كه این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن 995 مورد بود. 


ویدیو مرتبط :
‫اعتصاب کارکنان آلیتالیا؛ سرگردانی هزاران مسافر‬‎