بودجه مورد نیاز برای رفع پدیده ریزگردها و باران‌ اسیدی اختصاص یابد


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دو پدیده ریزگردها و باران‌های اسیدی در خوزستان، گفت: به نظر می‌رسد باید برنامه موثر و تخصیص بودجه لازم جهت رفع مشکلات زیست محیطی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حبیب آقاجری در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس اظهار کرد: جنایت ضد بشری گروه‌های آدم کش و تکفیری و داعش که دست پروده غرب به خصوص آمریکا و رژیم خبیث آل سعود می‌باشد در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فرانسه، یمن و فلسطین را محکوم می‌کنم.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس همچنین بیان کرد: توجه مردم غرب را به این نکته جلب می کنم که این جنایات حاصل سیاست‌های شیطانی دولت‌های آنهاست؛ لذا باید گریبان مسئولان دروغ و منافق خود را جهت پاسخگویی محکم بچسبند تا دنیا از شر نقشه‌های شوم این سیاستمداران ضد بشری نجات یابد.

وی در ادامه گفت: از رییس جمهور تقاضا دارم تا ادبیات خود را نسبت به نیروهای ارزشی، نهادهای انقلابی و منتقدین دلسوز اصلاح کرده و از سوءاستفاده دشمنان جلوگیری کند و انتظار می‌رود مواضع قاطعانه‌ای مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان ملت به ویژه آمریکای جنایتکار ابراز کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکل بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: امروزه هر خانواده‌ای حداقل یک جوان بیکار دارد که در این شرایط نامناسب اقتصادی به علت عدم توجه به تولید اشتغالزایی و رفع رکود، چشم امیدی نسبت به آینده خود ندارند؛ لذا با توجهات بیشتر دولت به اقتصاد مقاومتی، باید نسبت به حل مشکلات اقتصادی خانوارها اقدامات عاجلی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: مردم خوزستان در سال‌های اخیر با دو پدیده ریزگردها و گرد و غبار در تابستان و باران‌های اسیدی در زمستان روبه‌رو هستند که زندگی را برایشان مشکل کرده و متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها اقدام موثری توسط سازمان حفاظت محیط زیست جهت رفع و یا مقابله با این پدیده‌های نامبارک انجام نشده است اما تدوین برنامه موثر و تخصیص بودجه لازم جهت رفع مشکلات زیست محیطی از خواسته های مردم استان است.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس همچنین به مسائل حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و افزود: مسیرهای رفت و آمد جاده‌ای نامناسب تصادفات مرگبار را به بار آورده لذا وزیر راه و شهرسازی باید نسبت به اتمام جاده‌های بندر ماهشهر – هندیجان و آزادراه راه‌های مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به مشکلات کشاورزان هم اشاره کرد و گفت: شرایط جوی نامناسب و گردو غبار سبب نابودی عمده محصولات کشاورزی شد لذا وزارت جهاد کشاورزی و نیرو سهمیه آب کشاورزان را از رودخانه‌های مورد نظر تامین و خسارت‌های آنها را جبران کنند.

وی با اشاره به این که رودخانه زهره نیز به دلیل خشکسالی آورده بسیار کمی داشته، اظهار کرد: این در حالی است که با این شرایط به جای تخصیص اعتبار از رود کوثر شاهد اقدام ناباورانه وزارت نیرو برای احداث تونل جهت انتقال آب از رود زهره به استان مجاور بودیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: بیمارستان نفت بندر ماهشهر که وظیفه درمان کارکنان نفتی و پتروشیمی را دارد اخیرا با تصمیم غیر مسئولانه به بهانه خصوصی سازی آماده واگذاری به افرادی خاص و ذی نفوذ شده است لذا از وزیر نفت درخواست داریم تا موضوع را رسیدگی کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اختصاص 24 میلیارد تومان برای رفع مشکل ریزگردها